tisdag 27 april 2010

BVC

Idag har jag o Vendela vart på BVC för vägning o mätning. Hon väger nu 6395 g o är 62 cm lång. Hon börjar bli en stor tjej minsann! ;)
Sen var det ju den där hemska sprutan också som dom ska ha vid 5 mån besöket. Men jag tyckte nog det var värre än vad Vendela tyckte. Hon var väldigt duktig, hon skrek nog mest för hon inte ville ligga ner på skötbordet tror jag. ;)
När vi kom hem gick vi och vilade en stund, sen lagade Calle mat åt oss! Fläskfilé, potatis, grönsaker o massa sås! Han kan om han vill, min kära halva.
Vendela smaskade på potatis o majs, som är hennes favorit för tillfället. Ärtor är sådär, men jag förstår henne , det är inge vidare faktiskt. Jag kan fortfarande inte äta ärtor sen jag gick hos dagmamma. :P
-"Du måste smaka, annars kan du inte säga att du inte gillar de!"
Hemska tanke...!
Jag måste införskaffa mig en haklapp, men jag glömmer det varje gång jag är i stan!
haha

2 kommentarer:

  1. Oj vad stor Vendela blivit! Tycker hon är lik Elise, men det är ju inte konstigt!
    Allt bra med er annars?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är fler än du som tycker V o Elise är lika. ;) Allt är bara bra, hur är det med er? Går det bra att va tvåbarns mamma? ;)
    Kram

    SvaraRadera